16 Kasım 2010

Yeni Türkiye

Çok fazla şehir var memlekette. Bence birçoğu gereksiz. Sosyo-kültürel veya coğrafi olarak çok da farkları bulunmayan iller birleştirilsin. Daha az il, daha geniş yerleşme ve daha çok iş imkanı… Bence fayda sağlar memleketin geleceğine…


Bir faydası da şudur bu işin: Şimdi Kilis dediğin yer 1995 yılında Gaziantep’ten ayrılarak il olmuş. 1970 doğumlu adam Kilis’te doğmuş diyelim. Sordun ona nerelisin? diye ki sorarsın, Türksün. Adam dicek ki Gaziantepliyim. Hatta samimi bi adamsa Antepliyim de der. Buraya kadar sorun yok. Şimdi bu soruyu soran arkadaş ve muhatabı başka bir insanla muhabbete girmiş olsun. O insan da nerelisin ya bilader diye sormaya kalksın ki kalkar, Türktür, adam dicek ki Kilisliyim. Öteki adam demez mi:

- - Hani Antepliydin

- - Ya ama şimdi Kilis ……

- - Ya bırak allasen Apo!

- - Bi Dakka Mamut açıklayabilirim

- - Neyi açıklıcaksın ya sen de diğerleri gibi yalancıymışsın

- - Ama Mamut dinlemiyosun ki

- - Neyini dinlicem yalanlarını mı?

Ahan da gördün mü bak. İki arkadaşın arasını açtı yeni il Kilis. O yüzden ile gerek yok. Hatta bir an önce il sayısını düşürmek lazım. Ben üzerinde çalıştım bence böylesi uygundur:

Marmara: Üç tane ilimiz olacak Marmara’da. Bunlar İstanbul, Bursa ve Çanakkale. İstanbul bütün Trakya’yı kapsıyor. Kocaeli ve Adapazarı da İstanbul’a dahil oluyor. Kocaeli ve Adapazarı’ndan aşağısı yani Bilecik, Bursa ve Balıkesir’in sağ tarafı yani İç Anadolu ve İç Ege’ye yakın olan kısımlar Bursa hakimiyetine giriyor. Balıkesir’in batısı ve Çanakkale ise Çanakkale’ye bağlanır. Ege havası isteyenler burada buluşuyor…

Ege: Ege’deki il sayımız 2. Denizli’nin ortasından ikiye bölüyoruz Ege’yi ve sol tarafına İzmir(deniz, kum, güneş) sağ tarafına Afyon(kaymak, sucuk, haşhaş) diyoruz. Yazın İzmir’e gidiyoruz, kışın Afyon’dan gelen yukarıda yazdığımız besin maddelerini tüketiyoruz.

Akdeniz: Burda da 2 ile sahibiz. Hepimizin tahmin ettiği gibi bunlar Antalya ve Adana. Karaman sınırıyla ikiye bölüyoruz bölgeyi. Solda Isparta, Burdur falan Antalya’ya dahil oluyor. Adana ise çok komplike. Mersin, Hatay, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Kilis’in yanı sıra aslında bu bölgeden olmayan Gaziantep ve Şanlıurfa da bu ile dahil oluyor. Adana ülkenin en büyük ili oluyor böylece ve Adanademirspor’un 1. Lig şansı çoğalıyor.

Güneydoğu Anadolu: Urfa ve Antep’i Adana’ya kattığım için(amaç kebaplar bir şehirde toplamak ve kebapın merkezi neresi tartışmalarına son vermek) burada 1 tane ilimiz kalıyor. O da Diyarbakır. Doğu Anadolu Bölgesi’nde gözüken Hakkari ve Şırnak’ı da Diyarbakır’a katıyorum. Batmanlar, Siirtler..

Doğu Anadolu: 3’e bölüyorum burayı. Ne dersen de! Böldüm. Ağrı, Kars, Iğdır ve Erzurum’u kapsayan alana Kars diyorum. Annem Karslı. Yoksa Erzurum derdim. Van, Bitlis, Muş ve Bingöl’ü Van’a verdim. Tunceli, Elazığ, Malatya, Erzincan da Dersim adını alacak yeni ile bağlanıyorlar.

İç Anadolu: Kısaca açıklıyorum. 3’e böldüm burayı. Sol üst Ankara, Sağ üst-orta Sivas ve aşağılar Konya olacak.

Karadeniz: Babam Tosyalı. Bu yüzden batı tarafı Kastamonu, ortası Samsun ve doğu tarafı Artvin olarak belirlenmiştir beynimce.

Yeni memleketimiz hayırlı olsun. 17 tane ilimiz var artık. Beğenmeyen gitsin…

Hiç yorum yok: