04 Eylül 2011

Muamele!

- Kapitalizm başlıklı yazıda "digitürk" ve "teledünya" hikayesinden söz etmiştik. Şimdi kapitalizmin bir diğer çirkin yüzüyle daha karşı karşıya kaldık. Diji diji dijitürkler, ayın 3'ü olur olmaz "çat" diye kestiler yayınımızı. Tamam, biliyorduk keseceklerini de arkadaş bir gel, çayımızı iç, bayramımızı kutla... Sonra da al decoderi, çanak anteni git. Ne o öyle. Saat 12'de kabağa dönüşen araba gibi kaldık. Bir anda izlediğimiz şeyden olduk. Ya da saatini söyle önceden, de ki şu saatte yayını keseceğiz, biz de hiç başlamayalım izlediğimiz şey neyse onu izlememeye. Ya da alternatif bir yol arayalım değil mi? Senelerce para öde, bir yerden sonra artık ödemeyeceğini beyan et, yapılan muameleye bak! Bence yanlış. Hayır yani, hareket anlaşılabilir de muamele yanlış...

- Teledünya da zaten biraz dinci bir yapılanmanın ellerinde sanırım. Bayram tatilindeymiş kurulum ekipleri ve pazartesini beklememiz gerekiyormuş. Tamam bekleyelim de pazartesi olmazsa Leyla ile Mecnun kaçar. Bir de abone olurken babam kanal listesinde "Hilal Tv"yi gördü, kıza döndü hemen "Halk Tv" yok mu? diye sordu. Babam azılı CHP'lidir. Kız anlamadı tabi. Halk Tv'yi duymamış hiç. Zaten babamdan başka izleyicisi de yok bence. Halk Tv! Halk Tv! diye üsteledi babam. Bu, hani bir şeyi sen bilirsin çok seversin ama bakarsın ki çevrede o şeye karşı ilgi - alaka yok, biraz bozulursun ve öfke yapar. İşte tam öyle bir şey. Halk Tv ya, nasıl bilmezsin? gibi bir feryat. Kız, orda ne yazıyorsa o beyefendi dedi. Babam durur mu, yapıştırdı cevabı. Hilal Tv'yi koymayı biliyorsunuz ama! Kız daha fazla bulaşmadı babama. Bence Hilal Tv'den de haberi yoktu...

- Kız gömlek giyiyordu. Gömlek giyen kızlar bağırlarından değil ama kapattıkları ilk düğmenin altından çok acayip frikik veriyorlar haberleri olsun. Çünkü şimdi göğüsler biraz şişkincene ya o düğmeler arasında bir boşluk oluyo ve görünüyo bir çok şey. Hee kime ne? İsterse çıplak gezer ama biz söyleyelim. Görüyoruz... Bakma kardeşim diyecekler olacak. Bakmazsak, nasıl göreceğiz? :)

- Nerde kalmıştık? Heh işte bu kapitalizm bence kötü davranmaya devam ediyor insanlara. Hem de her aşamada. Sistem hiç iyi davranır mı? Bekası için yapması gerekeni yapar gibi rasyonel yaklaşımlar sunmayın bana. Ben daha küçüğüm anlamam o işlerden. Duygusal bir yapıya da sahibim, oturur ağlarım bak akşama kadar. Ben bana iyi davranılsın istiyorum. Ben çünkü her davranışımın iyi olmasına fazlaca özen gösteriyorum. Biraz iyiliği hakediyorum sanırım.

- Hee bir de şu her davranışımın iyi olmasına özen gösteriyorum meselesi bana çoğu zaman; yavşak, bukalemun, kaypak gibi hakaretamiz sözcüklerle geri dönüyor, onu da anlamıyorum. İçimde bir şey varsa saklamam ama dışarı çıkaracaksam da ahlaklı, vicdanlı olmaya özen gösteririm, ne var ki bunda? Öküz mü olayım? Yavşak olmayı tercih ederim...

- Akıllı insanlar her düşündüklerini söylemezlermiş hem, söylediği şeyleri düşünerek söylerlermiş... Kimindi lan bu aforizma? ama güzel yani. Sevdim. Burdan yırtabilirim. Her düşündüğünü söyleyen sözde dobra, özde geveze ve bence ilgi çekmenin yollarını arayan kişiler de başka bir aforizmayla karşılık verebilirler tabi. Ama ben susarak yenerim. Sonra da atasözlerimizden "Söz gümüşse, sükut altındır"ı çakar, bir elimle yumruk yapıp, diğer elimin avuç içini, o yumruğun üstüne sertçe şaplatır, uzaklaşırım. Böyle de pisleşirim yeri geldiğinde...

- Palamutbükü, hiç olmadı Ovabükü, hadi hadi Hayıtbükü'ne bile razıyım... Beni Datça'ya götürün. Sonrasını ben hallederim...

- İki şarkı var ki aslında hüzünlüler ama kalkıp sallanmamak elde değil. "Bye bye love" ve "She hates me" Ama "she hates me" daha bi beter. Her dinlediğimde "galiba" derken buluyorum kendimi. Ortada bir "she" de yok ayrıca. Paranoya!

- kafamizbozuk.com'da benim yazdığım ve yazacağım yazılar için sağ üst tarafa bir link koydum ama o sitede bir arkadaşımızın yazdığı bir yazı can sıkanhane! Sanırım böyle kolay etkilenip, vazgeçmek biraz aptalca ama 1-2 tane daha kendimce abidik gubidik yazı görürsem; o link ordan kalkacaktır. Şimdilik güzel yazılar ağırlıkta. Beni okuyun ama diğerlerini de ihmal etmeyin...

- Hoşçakalın...

Hiç yorum yok: