13 Ocak 2011

yazının sonu!

uzun zamandır düşündüğüm yada yazını okuduktan sonra sanki ben de bunu düşünmüştüm gibi hissettiğim şeyleri düşüncenin sınırlarından çıkarmışsın mutlu oldum :)beynimin içindeki varlığı pek de anlamlı olmasa gerek! düşünüyorum öyleyse varım ! peh !! o ne öyle? düşünüyorsun iyi hoş güzel de ee! başka?hani eylem?düşün düşün ne yani?

insan olmak nedir sahi?var olmak ne?düşünebilmek bizi hayvan neslinden ayırır insan oluruz ! ay ne güzel! allah aşkına bi gidin işinize! kusura bakmayın ama salt bir düşünebilmenin pek bir işe yaramayacağını düşünmekteyim kim ne derse desin !o yüzden düşünce ve eylem diyorum !madem ki insansın insan ol azcık!müdahale edemediğin tepki veremediğin üretemediğin sürece düşünsen ne olur düşünmesen ne olur !somutta birşeyler değişmiyorsa benim için sen düşünen bir hayvansın arkadaş!işte ben de bir düşünen hayvanım :)

yani bir kaç aydır böyleyim. sürekli kafamda birşeyler ama ortada hiç birşey yok yahu!ve de gereksiz şeyler kafamdakiler. geçmiş, geçmiş, geçmiş...belki de özlem ..neyse!

ben o 'iyi' lerdenmişim gelipartt ! kendi iyi oluşumu başkalarının mutluluğu için verdiğim mücadele ile bulmuşum. kendi mutluluklarım diye de kandırılmışım bizzat öz be öz kendim tarafından!o yüzden kişiler hayatımdan çıkıp da yalnız kaldığımda bir türlü ' iyi ' olamadım! kötü biri oluverdim bir anda ! hem o kişiler hem de ben kötü ilan ettim kendimi! (daha önce söylemiştim yapamayacağım herşeyi yaptım diye ondan )

iyi miyim kötü müyüm?kendim için neler yapmıştım?

kendimi hiç keşfetmedim! dedim ya hep birileri gibi olmak vardı..

kendi yeteneklerimin yapabileceklerimin farkında değilim.gerçi bu uzun bir süreç. başlı başına kendi kaçışım değil !eğitimin kalitesizliğinden piyasalaştırılmasından arkadaşlarımı rakip görüp inançla değil hırsla öğrenişimden sistemin çıkarlarına uygun yetişmemize kadar uzanan dizi dizi sebepler!bizim için getirileri yüksek mesleklere yöneltildik bir şekilde ! işsiz kalmak korkunç bir kabus !bu korkuyla var olduk !hayatta kalabilmek için ezenlerden olmalıydık!güçlü olmalıydık çünkü kanun buydu dimi doğanın kanunu ! güçlü güçsüzü ezer!neyse..sözün kısası ne olmak istediğimiz değil ne olmamız gerektiğiyle ilgilendik ! hayaller idealler falan buna göre şekillendi onlara bile karıştılar...kendimize hiç söz vermedik neyi seviyorduk ne olmak istiyorduk oyuncu yönetmen mühendis doktor ressam müzisyen ?para kazanma derdi olmadan üretebileceğimiz bir alan yokmuydu sadece zengin çocuklarına has birşey miydi keman çalmak resim çizmek heykel !yani sanat !ooo ama artık halka indi sanat dimi:)

belki de benim tercihimdi kendimle yüzleşmek can sıkıcı ve de acıtıcı olabilirdi!oldum sandığım şeyler varmış gibi gördüğüm yeteneklerim belki de yoktular bunları 'görmek ' kabul etmek istememişimdir..evet kolaya kaçtım başkalarınca 'iyi' oldum hep, ama gel zaman git zaman işte yalnızlığım..Ne istediğimi hiç sorgulamadım. Edilgen bir hayat sürdüm..elbette ki o kadar karamsar değilim ama bütün o kötü duyguları atmam lazım sıyrılmam lazım bu yazı kötünün de kötüsü oldu ama ..neyse! ne diyorduk ben ne yapabilirim bilmem nasıl başarabilirim nasıl üretebilirim mesela iyi bir iktisatçı olur mu benden, bankacı? Akademisyen olmayı çok istemiştim sosyoloji alanında neden diye sormayın öyle işte..ama yazı yazamamaktan korkmuştum..ama şunu biliyorum sanırım bana bıraksalardı ya voleybolcu yada dansçı olurdum :)utangaçlığım geçiciyse eğer tiyatrocu bile olabilirdim:)ama olmadı..ekonomiden nefret ederdim iktisat okuyacağım aklım ucundan geçmezdi: )ama iyi ki okumuşum ! lisede dershane hocam bana sende geometri olmazsa yapamazsan senden bir şey olmaz demişti !o zamana kadar sanırım geometriyle idare ettim de şimdi okul da bitti haliyle geometri de kalmadı : )

geç mi bilmiyorum ne kadarını geri alabilirim zamanın, açılan kapıların ardından uçuşan zaman tozlarından bana ayrılan ne kadardır acaba?

doğru söylüyor gelipartt kitap en iyisi !ama kalabalık da olsa bir yalnızlık kendisi:)ama işte olmadı doğru düzgün kitap okuyamadım :( hep bahane !

ah şu duman adamlar..

Hiç yorum yok: